SEMESTER RACET I ÖREBRO 23 JULI 2006.

RESULTAT

POS
FEMA-NR NAMN CLUB MODELL MOTOR
1 HEAT
2 HEAT
3 HEAT
1.5 CC.
1
391 BJÖRN LARSSON GMBK LITH AFA
224.532
225.451
-
2.5 CC
1
238 LARS SUNDBERG CASTER EGEN STL
239.897
247.970
-
2
35 TORBJÖRN JOHANNESEN NORGE EGEN EGEN
0
242.717
-
3
898 ÅKE EKSTRAND CASTER EXTRA STL
0
0
-
4
897 ULF EK CASTER USANOV NOVAR
0
0
-
5 CC
1
1270 ULF EK CASTER PAÅ NOVAR
297.290
0
-
2
1159 BO GARDH GMBK KMAN OPS
290.074
0
-
3
1135 KARL GARDH CASTER F10 OPS
255.198
258.578
-
4
777 HELGE ERIKSSON CASTER PH2 HOPS
0
256.002
-
10 CC
1
1223 MATS BÖHLIN OCTAN KMANB MB 10
0
338.425
337.077
2
1224 NILS BJÖRK OCTAN KMANB MB 10
325.282
322.385
0
3
JOHAN CLASON OCTAN FTL PICCO
319.423
320.043
315.831
4
1271 NILS-ERIK PALMEN CASTER DENNELER PICCO
280.532
0
-
5
084 LARS WAHLUND GMBK FTL MB 10
0
0
0

MATS BÖHLIN TOG VÄRLDSREKORDET i 10 CC - 338.4 KM/H.

Efter tidtagningens slut kom 340 upp.

Ovan Mats mekandes med sin egen MB 10 motor, nedan bilen. Han har gjort allt själv på den, motor, växelboxen och bilen. Bottengjutningen är Kärrmans avsedd för 5 cc. bilar. Som gammal team-racing flygare har Mats lärt sig optimera, bilen har minimal frontarea och är liten och mycket lätt. Det står Picco på den för han kör med sådana glödpluggar.

Det kom inte många, det är semestertider och gubbarna dör av. Men solen sken delvis och korvarna var goda. Det var sista tränings-racet före EM i Polen om 14 dar. Det testades mycket och red. lärde sig de sista sakerna om pipsluthåls-dimensioner och avgasventilfjäderhårdheter och har gott hopp om resultat i Polen. Att Mats B. har vissa möjligheter säger sig självt. Falk passade denna tävling, men har tränat väl över rekordet i 5 cc. (309) och har ju rekordet i 1.5 cc. Johan Clason var helgens otursgubbe: på lördagsträningen rasade den nya boxen och på söndagen rasade motorn. Man kunde konstatera att 60 % av 10 cc. åkarna körde MB 10. Casterklubben debatterade ivrigt huruvida man skulle ta EM 2008 och kom fram till att med ekonomisk hjälp av startavgifter är det möjligen tänkbart.

Nedan oljespår efter körning, luftströmningen förefaller OK.